گروه ورزشی - علی شاکری: سفر دوم تیم ملی والیبال به اروپا در حالی به دلیل عدم‌همکاری سفارت جمهوری چک در تهران در صدور بموقع روادید به این کشور لغو شده است که همزمان با این خبر بد، مشخص شدن حریفان غیرآسیایی والیبال ایران خشنودی کادر فنی تیم ملی و به‌خصوص خولیو ولاسکو را در پی داشت.

با پیوستن تیم‌های ونزوئلا، پورتوریکو و صربستان به گروه ایران، امیدواری‌ها به صعود تیم ملی بیشتر از پیش شده است، چرا‌که تیم ایران در همین چند ماه اخیر 2 بار در جام جهانی و ژاپن صربستان را شکست داده و سابقه بردن پورتوریکو را هم در مسابقات چهار‌جانبه اتریش (قبل از مسابقات قهرمانی جهان در2010 ایتالیا) دارد و ونزوئلا هم دو سالی است که دیگر آن شرایط گذشته خود را ندارد.

تا پیش از مشخص شدن حریفان ایران همه کارشناسان و از جمله سرمربی آرژانتینی تیم ملی نگران حضور احتمالی تیم‌های کوبا، آلمان یا بلغارستان در این گروه بودند. به این ترتیب دیروز با پایان یافتن رقابت‌های والیبال انتخابی المپیک در قاره‌های آمریکای جنوبی، اروپا و آمریکای شمالی و حوزه دریای کارائیب که صعود مستقیم آمریکا، ایتالیا و آرژانتین را در کنار تیم‌های انگلیس، روسیه، لهستان، برزیل و تونس به مرحله نهایی بازی‌های المپیک به همراه داشت، تیم‌های بازمانده از صعود چون ونزوئلا، پورتوریکو و صربستان به‌عنوان حریفان جدید ایران معرفی شدند. تیم ملی کشورمان که پیش از این نیز تیم‌های ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی و چین را به‌عنوان حریفان هم‌قاره‌ای خود شناخته بود، حالا با مشخص‌شدن حریفان تازه‌اش بهتر می‌تواند با دستیابی به آخرین فیلم بازی‌های آنان برای حضور موفق‌تر در این بازی‌ها برنامه‌ریزی کند.

دعوت از کوبا جدی‌تر شد

بعد از منتفی شدن سفر ملی‌پوشان به کشورهای جمهوری چک و هلند با توجه به درخواست و پیش‌بینی ولاسکو مبنی بر انجام حداقل 10بازی تدارکاتی برای تیم ملی تا قبل از اعزام به توکیو، عزم مسئولان والیبال ایران برای کشاندن تیم ملی کوبا به تهران بیشتر از روزهای قبل جزم شده است. سرپرست تیم ملی والیبال که تلاش و رفت‌وآمد چند‌روزه‌اش به سفارت جمهوری چک جواب نداده است دیروز در گفت‌وگو با همشهری در همین زمینه گفت:

برای بر آورده شدن خواسته ولاسکو طبیعی است که در ارتباط مجدد با کوبایی‌ها برای آمدنشان اصرار بیشتری بورزیم تا تیم ملی با انجام 4 بازی جدی با حداکثر آمادگی راهی ژاپن شود. امیر خوش خبر در پاسخ به این سؤال که کوبایی‌ها برای سفر به تهران چه درخواستی از فدراسیون والیبال دارند، گفت: آنان فقط خواستار بلیت هاوانا به تهران و تهران به ژاپن هستند و هزینه اقامتشان در تهران هم بر عهده ما خواهد بود. کوبایی‌ها که در اکثر دوره‌های اخیر المپیک حضور داشته‌اند، با شکست مقابل آمریکا و کانادا از صعود مستقیم به المپیک بازمانده‌اند و حالا با حضور در مسابقات بعدی انتخابی المپیک در برلین آلمان به صعود می‌اندیشند.این در حالی است که خود آلمانی‌ها هم پس از شکست نزدیک مقابل ایتالیا در فینال قاره اروپا خود را یک‌پای صعود می‌پندارند.

تردید در انتخاب جایگزینان مناسب

با وجود اعلام لیست اولیه تیم ملی شامل 20 بازیکن برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک به‌نظر می‌رسد ولاسکو فقط در مورد چند بازیکن جایگزین به‌خصوص در پست‌4 و قطر پاسور و نفر سوم سرعتی دچار تردید است که بازی‌های تدارکاتی آینده با کوبا می‌تواند به این تردیدها خاتمه دهد. انجام بازی‌های تدارکاتی درون اردویی میان بازیکنان اصلی و ذخیره دو تیم الف و ب هم در روزهای گذشته شاید نشأت گرفته از این موضوع بوده که ولاسکو زودتر از بقیه در جریان نرفتن به جمهوری چک قرار گرفته و با این حرکت درصدد پر‌کردن این خلأ بر آمده است.

کد خبر 170456
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز